Take Two: "Metacritic-ratings zijn doorslaggevend"
Een spel kan nog zo goed en geniaal zijn, toch hangt veel af van de scores die door de critici gegeven worden. Jammer genoeg voor sommige games is het omgekeerde niet altijd waar, want sommige toppers bij de critici geraken voor geen meter verkocht.
Toch zijn zaken zoals Metacritic doorslaggevend aan het worden. Dat is ook wat Strauss Zelnick, CEO bij Take Two, zegt. "Goede games maken is niet meer genoeg. Ik denk dat 'goed' het nieuwe 'slecht' is geworden... games moeten geweldig zijn." Over Metacritic zei hij dat "als je rating onder een bepaald niveau gaat, schaadt dat je verkoopspotentieel, terwijl hoge scores een aanzienlijk verschil in je succes kunnen betekenen".
Gelukkig hoeft Take Two zich voorlopig geen zorgen te maken, want het bedrijf heeft het hoogste Metacritic-gemiddelde van alle uitgevers. "Omdat we in staat zijn om keer op keer hoge scores te halen, geeft ons dat een enorm competitief voordeel. Dat voordeel stuwt de verkoop, verlaagt het risico en zorgt voor winsten".