4gamers.be

Volgende World of Warcraft-uitbreiding al in de maak

Door papfles, 12-11-2013 09:11

Men zit niet stil bij Blizzard, want men is volop bezig met wat free-to-play games, maar ook met nieuwe uitbreidingen voor World of Warcraft. Warlords of Draenor is nog maar net aangekondigd of Blizzard laat al weten dat de volgende uitbreiding al in ontwikkeling is. Dat liet CEO Mike Morhaime weten.

"We zijn al aan de uitbreiding na Warlords of Draenor begonnen. Dat hebben we in het verleden nooit gedaan, want we deden altijd één uitbreiding per keer. Het was een lineair model en we hebben nu bekeken hoe we parallel kunnen ontwikkelen. Op die manier kunnen we aan deze uitbreiding werken en tegelijkertijd een nieuwe bekijken." De reden dat men nu sneller wil gaan, is omdat men zo de speler betrokken en bezig wil houden. "We erkennen dat we ze sneller moeten uitbrengen dan in het verleden. Daarom investeren we in het team en onze middelen om dat mogelijk te maken."

Reacties

  • Nensec

    Niks nieuws, dit is altijd al zo geweest. Moment dat ze aan de nieuwe expansion bezig zijn beginnen ze altijd aan de volgende erna. Niet qua content, maar wel met de diepere dingen zoals verhaal lijn en concept art. Dit is al zo geweest sinds Vanilla.

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 09:54
  • xlord

    "De reden dat men nu sneller wil gaan, is omdat men zo de speler betrokken en bezig wil houden."

    en gewoon meer geld in het laatje krijgen, want die expansions worden echt niet goedkoper als ze vaker uitgebracht gaan worden.

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 10:12
  • Hara-Kiri

    Dat mensen na al die jaren hier nog altijd hun geld tegen gooien, is bij mij een groot vraagteken... Maandelijks betalen EN al die uitbreidingen bekostigen...

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 10:22
  • Nensec Hara-Kiri

    Is nog steeds goedkoper dan elke maand nieuwe xbox game kopen en je krijgt er meer speel uren voor : )

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 10:41
  • Hara-Kiri Nensec

    8-9 jaar ENKEL dat spel spelen? Dan komt het inderdaad goedkoper uit, anders is het een extra kost bovenop je normale games. En het aantal speeluren die je eruit krijgt is allemaal afhankelijk van welke game je koopt, hoeveel plezier je er aan beleeft, herspeelbaarheid,...

    Zo zijn er wel games waar ik enkele maanden zoet me zou zijn, ik denk maar aan Elder Scrolls games of andere sandbox/rpg's.

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 11:34
  • Enzime Hara-Kiri

    De maandan dat ik WoW speelde was toch veel goedkoper hoor, als je iets of wat in WoW opgaat heb je geen tijd voor andere zaken en koop je gewoon geen andere games. Voor een paar 100 euro heb ik +3000 uur plezier gehad, worth it.

    Als je maanden zoet bent met een Elder Scrolls speel je traag/amper (excluding fun met mods, dat kan eindeloos zijn) of wissel je nog af met andere games, de meesten spelen ook geen jaren aan een stuk maar hebben regelmatig pauzes en wanneer hun subscription loopt loggen de meeste wel bijna dagelijks in (itt tot een TES dat je op uw gemak kan spelen waardoor het maanden duurt), in WoW spenderen de meesten meer tijd op een kortere periode in het spel (mede door die subscriptie/vele verslavingen ingame) en dan is 10 euro weinig geld voor die maand.
    Anders zou ik 5 games hebben gekocht in die maand :p

    Als je weet dat je maar een paar uurtjes per week kan/gaat spelen, dan begrijp ik het goed genoeg dat het veel te duur is.

    Reactie aangepast door Enzime om 2013-11-12 om 15:11

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 12:15
  • Nensec Hara-Kiri

    Tja, ieder zijn eigen visie op dingen. Ik speel het spel meer vanwege het sociale aspect en de enorme herspeelbaarheid van WoW. Ik raid 3 avonden in de week met mijn guild en spendeer de rest van mijn tijd vooral op alts samen met andere vrienden en guildies te levelen en natuurlijk ook RP. Ik heb nog iets van 15 games liggen van Humble Bundle + Steam Summer Sale die ik nog niet uitgespeeld heb of uberhaud ben begonnen omdat ik er gewoon geen tijd voor heb :)

    Speel het al sinds vanilla, met hier een tijd wat maanden pauze ertussen. Denk aan toch wel 8 jaar in totaal dat ik het speel, vroeger natuurlijk wat meer toen ik nog op school zat. Heb er tot nu toe ruim 17000 uur aan spendeerd. Over de duur van 9 jaar met de maanden pauze en gratis maanden is dat ~1100 euro wat in principe een hobby is. Goedkope hobby zou ik zeggen :)

    Reactie aangepast door Nensec om 2013-11-12 om 15:17

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 15:11
  • NorsiXa Hara-Kiri

    Spreek jij maar tegen NPC's/bots, de meeste praten liever met echte mensen..

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 16:10
  • Hara-Kiri NorsiXa

    NorsiXa, waar haal je die zever nu vandaan? Heb ik ergens gezegd dat ik geen MMO speel? Ik speel momenteel qua mmo GW2, ik weet ook dat er een sociaal aspect in je games zit. Maar een goeie single player game kan minstens evenveel plezier bieden, het verwoorden als 'spreek maar tegen NPC's/bots' is ook belachelijk, wat doe je dan als iemand graag boeken leest, lees jij maar verzonnen woordjes en verhaaltjes? Of iemand die op gaat in films kijken, kijk maar naar andere mensen die iets uitbeelden? Serieus domme opmerking van jou dus.

    WoW vond ik zelf echt belachelijk, heb het nooit aangekocht nadat ik het even heb kunnen uitproberen. Wel andere MMO's gespeeld waar ik maandelijks voor moest betalen en veel geraid in die tijd, maar die tijd ligt achter mij, en ergens vind ik zelfs dat het mij goedkoper uit valt dan toen ik wel MMO's speelde, want raiden deed ik 's avonds, en gezien ik altijd snel en effeciƫnt level/gear in dit soort spellen (want de moeilijkheidsgraad wordt maar lager en lager omdat mensen alles in de schoot geworpen willen), rest er mij na een tijd niet zo veel meer, behalve upgraden via raids en wat pvp, dus speelde ik overdag andere games, 's avonds dan met mijn guild.

    (PS: Ben student met behoorlijk wat vrije tijd, vooraleer ik bestempeld word als iemand die aan den dop zit en enkel maar gamet).

    • Geplaatst op 2013-11-13 om 14:53
  • Landon144

    Hierdoor ga ik echt niet WoW beginnen spelen, een nieuwe MMO daarintegen...

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 12:26
  • Maveryck Landon144

    Het is ook niet per se om nieuwe spelers aan te trekken, het is vooral voor de bestaande spelers.

    • Geplaatst op 2013-11-12 om 14:39