Maxis-manager bekent nogmaals schuld, vindt negatieve reviews "eerlijk"
Vorige week al verontschuldigden EA en Maxis zich voor de serverproblemen van SimCity en daarom werd spelers een gratis game beloofd ter compensatie. Nu de servers wat stabieler lijken te zijn, heeft Lucy Bradshaw, general manager van Maxis, zich nogmaals verontschuldigd. Ze vindt dat het haar verantwoordelijkheid was om de lancering van SimCity in goede banen te leiden en blijkbaar kwamen er in de laatste dagen voor de lancering nog een hoop pre-orders bij, waardoor ze plots meer servercapaciteit nog hadden dan aanvankelijk gedacht. De problemen bleven zich vervolgens opstapelen, waat uiteindelijk tot een ronduit rampzalige lancering leidde. Ze vindt dat ze niet alleen de gamers maar ook haar team teleurgesteld heeft.
Verder sprak Bradshaw over de gemengde reviews die de game krijgt. Blijkbaar zouden er twee soorten reviews zijn, namelijk reviews die SimCity als game beoordelen en reviews die SimCity als service beoordelen. Die eerste zijn meestal positief, die laatste vaak erg negatief omdat de service nu eenmaal heel wat te wensen overliet. Hoewel sommigen het oneerlijk vinden dat de game wordt afgekraakt omdat de servers de druk niet aan konden, vindt Bradshaw ook die reviews terecht en "eerlijk". Wel hoopt ze dat mensen die de game afkraakten omwille van de serverproblemen het spel nog een tweede kans zullen geven en eventueel hun mening zullen herzien, want uiteindelijk is SimCity volgens Bradshaw een "wonderful game".