"Metro: Last Light is fundamenteel hetzelfde op pc en Xbox 360"
Volgens Huw Beynon, hoofd van globale communicatie bij THQ, is Metro: Last Light op pc en Xbox 360 fundamenteel dezelfde game. Daarmee bedoelt hij dat je op beide platformen in essentie dezelfde gameplay-ervaring hebt, ook al zal de pc-versie net iets meer kunnen omdat het team de kracht van elk platform tracht te benutten.
"We hebben jullie de game natuurlijk op pc zitten tonen via ene Xbox-controller, maar tussen de platformen is er absoluut geen gameplay-verschil. In essentie heb je een identieke gameplay-ervaring. Natuurlijk zijn er dingen die we op pc kunnen doen, gewoon omdat dit een studio is die je een hardware-limiet geeft en die die dan opvult en pusht - een hogere resolutie, een lichtjes hogere frame rate bij die resolutie, enkele leuke lichteffecten en grafische effecten, alles wat we uit de laatste generatie grafische kaarten voor pc kunnen persen. Maar alle fundamenten - dynamische belichting, physics en AI -, alles wat een materiële impact heeft op de game is identiek voor alle platformen." |
Beynon vertelde voorts dat Metro: Last Light vooral dankzij de interieurs een van de beter ogende Xbox 360-games is. Dat hij niet specifiek over de PS3-versie praatte, daar hoeft overigens niets achter gezocht te worden. Hij deed zijn uitleg namelijk tijdens een interview met OXM, het officiële Xbox-magazine.