CEO Blizzard vindt vragen over free-to-play StarCraft II frustrerend
Mobiel en free-to-play, dat lijken tegenwoordig kernbegrippen te zijn bij veel ontwikkelaars, vaak zeer tegen de zin van de traditionele hardcore gamer. Denk maar aan de free-to-play Command & Conquer die er zit aan te komen. In dat opzicht is het niet vreemd om Blizzard te vragen naar een free-to-play StarCraft, of makkelijker: hen te vragen of ze het reeds bestaande StarCraft II ooit free-to-play zullen maken. Toen men die vraag voor de zoveelste keer stelde, vertelde Mike Morhaime, CEO van Blizzard, dat het hem begint te frustreren.
Volgens Morhaime is de vraag naar een free-to-play StarCraft II redelijk frustrerend omdat het mathematisch op niets steunt. Een free-to-play StarCraft II zou dus gewoon niet logisch zijn. Volgens Morhaime kopen nu al meer dan genoeg mensen de game en wie het spel tijdens Black Friday kocht, kon het al hebben voor 20 dollar of minder. Dat is niet veel geld om een kwalitatieve game levenslang te kunnen spelen, vindt de CEO. "Vergelijk dat maar eens met de prijs van jullie zogenaamde free-to-play games," ging hij voorts in de tegenaanvalling, waarmee hij duidelijk een steek gaf naar heet free-to-play model dat vaak een free-to-pay en pay-to-win model blijkt.