DayZ-maker: "ik hoop dat er veel slechte ideeën in het spel zitten"
Vaak blijven uitgevers en ontwikkelaars weg van ideeën die er niet meteen geweldig uit zien of die niet al bewezen hebben dat ze werken. Bij de standalone versie van DayZ worden echter wel ideeën geïmplementeerd die niet meteen op gejuich onthaald worden. Zo stelde iemand zich de vraag of infecties en je behoefte doen wel passen bij een game als DayZ.
Dean Hall, de bedenker van DayZ, gaat het er echter wel in steken. "Ik hoop dat ik er veel slechte ideeën in steek. Dan weet ik tenminste dat ze slecht zijn en kunnen we ze verwijderen en verder gaan. Als we enkel op veilig spelen, gaat het de komende maanden geen geweldig spel worden. Dan blijft het gewoon een cool idee en kan ik de volgende 10 jaar op elke bijeenkomst vertellen over hoe cool het wel niet was. Ik probeer liever de zaken uit, zodat ik weet wat wel en niet werkt. Ik ben nu 31 en ik gok dat ik nog een 20-tal jaar games kan maken. Laat me de fouten maken. Als we geen schrik hebben bij de nieuwe features die er misschien in zitten, dan proberen we geen grenzen te verleggen."