The Secret World is nu "winstgevend"
The Secret World, de MMO van Funcom en EA, heeft al wat watertjes moeten doorploeteren om uiteindelijk op dit punt te geraken. De MMO zou nu immers winstgevend moeten zijn en volgens CEO Ole Schreiner "wordt verwacht dat het voor de afzienbare toekomst zo blijft".
Recent moesten er heel wat werknemers andere oorden opzoeken om het spel (en bedrijf) boven water te houden. Die stappen hebben er nu dus voor gezorgd dat er toch winst gemaakt wordt. Op zich geen slechte zaak, vermits het spel ook niet prachtig verkocht heeft - met zowat 200.000 exemplaren op 2 maanden. Men wil echter iedereen geruststellen dat deze stappen niet betekenen dat de steun voor het spel zal afzwakken. "We hebben een ambitieus updateplan voor na de lancering en we blijven daar trouw aan. We voelen ons nu behoorlijk comfortabel qua positie en ook wat betreft onze aanbiedingen voor de speler."
Men blijft voorlopig ook bij het abonnementsmodel, al kan men blijkbaar wel de stap naar free-to-play zetten als het nodig moest zijn. "Wat het beste werkt, hangt van het spel af, je focus en hoe je het aan elkaar plakt. Vermits free-to-play games de lat steeds hoger leggen qua kwaliteit en levensduur, wordt het wel steeds moeilijker voor abonnementsgames om te kunnen voldoen aan de verwachtingen."