Geschrapte Portal 2-ideeën besproken
Tijdens PAX Prime hebben Erik Wolpaw en Chet Faliszek, de schrijvers van Portal 2, enkele verhaalelementen besproken die uiteindelijk niet in de game geraakt zijn. Voor je verder leest, willen we voor de zekerheid toch even waarschuwen voor mogelijke spoilers, dus je kan best de game al hebben uitgespeeld.
Men had blijkbaar concrete plannen om Chell, het hoofdpersonage van de game, een verloren stam van turrets te laten ontdekken. Ze zou deze turrets, die ergens tussen de ruïnes van Aperture Science leven, dan helpen en de koning van de stem, de grote turret met het junglepatroon die je aan het einde van Portal 2 ziet, beloont haar dan door haar te laten trouwen met een speciaal uitgedoste turret. Deze turret zou Chell vervolgens volgens en als een soort sidekick af en toe helpen.
Een ander geschrapt idee is dat Chell een computer zou tegenkomen met de geest van Cave Johnson, de oprichter van Aperture Science, opgeslagen in het geheugen. Deze verouderende computer zou smeken om de dood, maar in plaats daarvan moet Chell gebruik maken van de hardware om uit de bewuste ruimte te ontsnappen, waardoor de computer al zijn hoop ziet smelten als sneeuw voor de zon.