Elder Scrolls Online heeft apart singleplayerdeel
Met Elder Scrolls Online gaat Zenimax het gekende TES-universum naar de MMO-wereld brengen, maar men houdt blijkbaar nog wel altijd rekening met de roots van de franchise: singleplayer. Matt Firor (game director) legt uit hoe men dit gaat doen in het spel.
"In The Elder Scrolls-games ben jij altijd de held, of je het nu wil of niet. We willen niet dat je bij de confrontatie met de Mehrunes Dragon achter je kijkt en 15 kerels ziet staan die ook dezelfde quest aan het doen zijn en die dus ook de draak willen doden. We moesten er dus zeker van zijn dat we het gevoel (dat je geweldig bent, dat je de held bent) konden overbrengen. Dat doen we door een technologische mix waarbij je de grote vijanden in een game alleen aanpakt. We hebben een heel deel van het spel dat je 100% alleen aanpakt en dat is het centrale verhaal waarbij de wereld zich op jou focust en jij de held bent. Alles wat je doet, is dan alleen en de wereld reageert ook op die manier op je."