CEO Epic: "enkel krachtige next-gen nog relevant"
Het zijn best interessante tijden voor de game-industrie. Nieuwe modellen als F2p zijn aan een opmars bezig en intussen is het de vraag hoe traditionele hardware als consoles en handhelds zich moeten positioneren tegenover opkomende gaming hardware zoals smartphones en tablets. Voor Tim Sweeney, CEO van Epic, is het alvast duidelijk: de volgende generatie consoles zal vooral krachtpatsers moeten leveren om nog relevant te zijn.
Volgens Sweeney is het vooral de (grafische) kracht van een nieuwe generatie consoles die maakt dat ze nog bestaan. Door hun aanzienlijke processing power zijn ze namelijk in staat ervaringen af te leveren die veel verder gaan dan minder krachtige toestellen, zoals smartphones en tablets. Volgens Sweeney is het dan ook belangrijk dat een volgende generatie telkens opnieuw blijft inzetten op meer kracht, omdat ook de kleinere toestellen telkens weer krachtiger worden. Daar een voorsprong op behouden is dan ook de beste garantie op een relevante toekomst, zo meent Sweeney.
Epic is overigens volop bezig met next-gen technologie. Op de Game Developers Conference werd de Unreal Engine 4 uit de doeken gedaan achter gesloten deuren, maar later dit jaar zou er ook een publieke onthulling zijn.